söndag 23 februari 2014

Sjuk, sjuk, sjuk

Det blev tvärstopp på bloggandet. Jag drabbades av influensan, troligen "svinet". Knockad i tio dagar. Sedan var jag knäsvag i ett par dagar. Sen fick jag en förkylning. Som övergick i bihåleinflammation. Och, när trycket inne i ansiktet lättat en aning, fick jag en ny förkylning!? Där är jag nu. Tre veckors elände. Är det synd om mig? Ja!

Under de där fåtaliga knäsvaga dagarna mellan influensan och den första förkylningen så försökte jag spela tennis. Vilken skräckupplevelse. Jag trodde på allvar att mitt racket vägde fem kilo, eller nåt. Bollarna kändes som blyklumpar. Nä, det var en dålig idé att ens försöka.

Igår försökte jag igen, trots förkylning. Nu svarade kroppen bättre. Det var skoj igen. Tråkigt nog fick jag mer och mer hostattacker under timmen, så det slutade med magkramp i duschen efteråt.

Det känns verkligen som att jag måste börja om igen. All träning är liksom raserad. Tydligast märks detta på att jag hade träningsvärk efter passet. Shit, jag som inte ens fick ont i kroppen av stentuffa dubbeltimmar innan däckningen i influensan.

Host, host...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar