söndag 7 oktober 2018

Jobbig gubbe


Det är inte så ofta jag vinner matcher längre. Det är inte heller något som jag sörjer över. Jag gör mig inga illusioner. Åldern börjar ta ut sin rätt och där där trycket i steget avtar för varje pass. Det kan jag känna.

Men ibland spritter det till i gubben. Som i helgens seriematch. Trots flera matchbollar emot mig, kunde jag stjäla matchen efter ett tiebreak och ett efterföljande matchtiebreak. Jag skämdes nästan. Samtidigt så ville jag vinna. Så jäkla mycket. Kanske för att det var så länge sedan.

Jag blir extra glad över vinsten, då mina lagkamrater gav mig chansen att spela. Det finns de som är snabbare och slår hårdare. Är bättre, helt enkelt. Men jag fick spela och gjorde inte bort mig.

När jag ser videon ovan, rodnar jag. Vilket jäkla lunkande. Vilket jäkla fjösande. Nåja, lika bra att vänja sig vid mitt nya jag.

Öjaby TK vann förresten lagmatchen mot Hässleholm. Inte illa av en förortsklubb med motionärer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar