fredag 2 maj 2014

Inventering

Med syftet att bereda mer plats i förrådet, rumsterade jag igår om bland mina gamla racketar, efter nattningen av alla barnen. Det blev en helkväll. Jag synade, organiserade och blev som vanligt lätt nostalgisk när gamla spadar fick se lite kvällsljus efter år av mörker i väskor och garderober. Det var många kära återseenden.

Det bar mig emot, men så räknade jag dem. Det fanns 83 st, mina spelaktuella Zebror inräknade. Aj, aj, aj! Inte bra. Jag måste på nåt sätt halvera högen. Vet inte hur bara. Det är ju så gott som bara racketar jag gillar och känner inför.

Nåja, det finns två kategorier som kanske kan ge lite utrymme för andra grejor. Den första är dödköttet, racketar som smitit in utan att jag vet varför. Dessa skänker jag bort, eller skickar till någon välgörenhetsinrättning. Den andra kategorin är racketar som jag gillar men borde SPELAS! Dessa får jag försöka sälja till tennisspelare som vet att uppskatta dem, och spela dem.

Det blir ingen bild från inventeringen. Förrådet svämmade över och det var en stundens ingivelse, så jag hade inte tagit med mig jobbets fisheye-objektiv, vilket hade behövts...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar