onsdag 28 maj 2014

Freakish lawn mower accident

Rubriken fick bli på engelska. En knasig/underlig gräsklipparolycka, är precis vad jag råkade ut för igår. Jag skulle byta kniven och hade inte rätt verktyg. Det funkade inte att stå böjd som en ostkrok och dra i en skiftnyckel för glatta livet. Jag slant, såklart. Som en följd av den enorma kraft och tyngd som jag investerat i skiftnycklandet så krockade jag till armbågen i gräsklipparkarossen. Ordentligt. Riktigt ont gjorde det. En massa ojande senare och jag har gått i snart två dagar med värk.

Idag testade jag armbågen på tennisbanan, mot pojken. Ska nog funka tillräckligt väl för att kunna åka iväg på tävling imorgon. Hoppas jag.

Det värsta var nog den otacksamma klipparen. Med hjälp av granne och hans hylsnyckelsats så fick vi dit nya kniven. Då vägrade eländet starta. Alls. Så nya kniven, allt meckandet och armbågsontet hade varit helt i onödan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar