torsdag 18 december 2014

En förklaring...

Det bloggas inte särskilt frekvent här längre, erkännes. Jag ägnar istället tiden till att spela tennis desto mer. Jag snittar senaste månaden kring 6-8 timmar i veckan. Ett litet experiment. För att se vad som händer. Blir jag bättre? Nä. Mår jag bättre? Jo. Blir jag trött? Jovars.

Jag fick frågan hur jag kan träna så mycket när jag är småbarnsförälder och samtidigt jobbar ohemult mycket. Mitt svar, det går egentligen inte. Eller, det går. Om man försakar annat. Som mat och sömn. För att familjepusslet ska falla på plats, spelas det huvudsakligen sena kvällar och på luncher. Som häromveckan;

Mån: Lunchtennis, 1130-1300
Tis: Mattias & Br H, 21-22
Ons: Öjaby TK, 20-21
Tors: Lunchtennis, 1130-1300
Fre: -
Lör: Christian, 1000-1100
Sön: Mattias, 2000-2200

Den här dosen funkar ju inte att köra permanent. Det är som sagt bara ett test. Snart är jag tillbaka i 2-3-timmars-trallen.

Jag funderar på att hitta på något annorlunda på den här ytan. Som ett test, det också. Återkommer kring detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar