fredag 19 juli 2013

Testa! Varför inte?

Fint skick, lite geggiga overgrip bara. Man ska byta ofta!
 Jag köpte två fina Babolat APD Original för en spottstyver, på en sajt för andrahandsprylar. Jag ville testa, helt enkelt. Jag har bara goda minnen av de provtester jag gjort innan och den första versionen ska vara aningens snällare, läs; flexigare, så jag nosade upp just den modellen. Jag vill ta reda på hur de spelar om jag "jackar" upp kolven lite, planar toppen och drevar den. Om jag ger den samma spec's som mina vanliga racketar.

Jag tror inte för ett ögonblick att jag kommer byta till dem. Men, man ska aldrig säga aldrig. Jag har faktiskt spelat en match med APD'n. Eller, större del av en match. I en fuktig augustimatch gick natursenorna åt fanders på alla ramar jag hade i väskan, på direkten. Så jag fick låna motståndarens, Uffe L's, racket, en APD. Gick alla tiders!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar