tisdag 30 juli 2013

Nytt inlägg

Jag var bara tvungen att skapa ett nytt inlägg med namnet nytt inlägg. Nu är det gjort, skämtet/gagset bränt, för alltid. Mycket roligare än så blir det inte.
Så här säg det ut. Inget spel alltså.
En tur upp till Ö-götland. Min kära gamla mor fyllde sjuttio år. Såklart försökte jag smyga in ett pass tennis bland dagsaktiviteterna. Lönlöst. Det var traditionellt Boxholmskt sommarväder. Ljumma skurar som snabbt skapade pölar på den annars så fina banan. Istället fick jag mula i mig vetebröd och sju sorters kakor, så som ett gammaldags "vrålfika" ska avnjutas. Istället för att förena nytta med nöje, förenades maximal onytta med nöje. Varför ska vitt mjöl, härdade fetter och socker vara så attans gott?

Turligen fick jag ett fint pass med Mattias igår. Som vanligt, skitskoj. Men, däri fanns också en läxa. Jag hade spelat åtta timmar under veckan som gått. Han kom hem direkt från semestern. Vem hade träffen, tajmingen och skallen på plats? Inte jag, är svaret. Träna inte för mycket folk. Man blir bara trött. ;-)

Ont har jag i kroppen. Var kom det ifrån. Måste kolla detta!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar