onsdag 11 juni 2014

Hemmaplan

I helgen som gick var det tävling på hemmaplan. Strandbjörksspelen, nere i parken vid sjön. Jag hade anmält mig till B-klassen trots att jag egentligen inte har nåt att hämta där. Allrahelst då det handlar om grustennis. Det skulle bara bli kul att få känna på atmosfären. Jag fick möta femtonårige Simon W i min öppnings-/stängningsmatch. För föga förvånande tog det stopp där. Efter matchen var jag lite missnöjd, jag förlorade 7-6 6-0. Mitt missnöje bestod i att jag hade haft 5-4 och egen serve. Och att andra set rann iväg. Killen spelade klart bättre, men jag gjorde inte heller mitt jobb. Att bara sätta tre förstaservar på ett helt set är inte bra. Inte bra. Men, så gick Simon och vann hela tävlingen, så min insats kanske inte var så jäkla pjåkig i alla fall.

Sedan landade jag, lite snyggt, en förkylning/infektion, till helgen. Idag har jag även tappat rösten. Hoppas att kroppen skakar av sig det här, så att det blir spel i Vetlanda i helgen, Östanåspelen.

Sedan blir det ledigt, både professionellt och tennismässigt. Härligt! Jag är helt slutkörd efter en tuff vår på jobbet. Så är det!

3 kommentarer:

  1. Ett av mina förslag är att ta bort tävlings-licensavgiften, det skall räcka med att vara medlem i en klubb.
    På så vis kan man få med spelare som kanske bara kan/vill spela en eller ett par tävlingar per år, annars blir det ganska dyra tävlingar för det kostar ändå 450kr för en tävlingslicens.
    //Lars

    SvaraRadera
  2. Bra förslag, Lars! Är man medlem i en klubb ska det betyda att man kan spela tävlingar också.

    SvaraRadera
  3. Jag reviderar mitt förslag till Svenska tennisförbundet att man skall få spela 1 sanktionerad match per år utan licens, förstår att det är ganska mycket pengar som de tar in på oss "tävlingsmäniskor"...

    SvaraRadera