söndag 15 juni 2014

Nära skjuter ingen hare

Tävling igen. En medioker insats, igen. Samma problem, igen. Och, igen. Det känns som en repig gammal skiva. Jag är bra förberedd, jag är pepp och jag pigg och glad. Men, så slänger jag bort massvis med poäng. Tjoho! Iväg med bollen, två decimeter ute, mest hela tiden. Eller så blir jag kort i duellerna och ger bort övertaget.

Lasse, min motståndare i Östanåspelen, var beundransvärd. Han spelade ett passivt-agressivt grusspel där jag inte fick många gratispoäng. Han väntade lurigt på mina initiativ och attacker och kontrade snyggt.

Jag känner mig klen. Jag vill spela ett grusspel med bra tryck på bollen. Inget fisklir. Och, jag kan hålla trycket. Men, jag kan inte hålla längden. Jag når inte riktigt fram till baslinjen på andra sidan. Dåligt med fjös, helt enkelt.

Fjösigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar