lördag 18 maj 2013

Tennisresa

Efter passet, en rostbiffmacka och Trocadero vid Ångermanälven
Då jag i veckan som gått jobbat och i veckan som kommer jobba i norra Sverige, ville jag inte att det skulle gå alltför lång tid mellan träningspassen. Så jag kontaktade Kramfors Tennisklubb som var vänliga nog att skaka fram en "hitting partner" för helgen. Jag fick träna och spela mot David Näsholm ett par timmar och det var rackarn's skoj. Vi tappade bort tiden och konstaterade förvånat att två timmar gått när vi till slut fått med oss varsitt  set.

Så här ska det vara i tennissverige, tycker jag. Killarna i Kramfors ska ha en eloge för att de ställer upp för långväga gäster. Det är lätt att säga nej. Det är betydligt roligare och mer lärorikt att säga ja. Nu fick jag lära känna en ny träningskompis och när jag återvänder i sommar kanske vi får till ytterligare pass, för skoj var det, som sagt.

Höga kusten visade sig från sin allra finaste sida idag. Makalöst vackert!

1 kommentar:

  1. Hej Roger,

    Varför inte en tjänst på nätet där man kan söka på spelpartners över hela landet, och även söka på tränare som man kan köra ett pass med. Eller så gör man som du, ringer till närmaste klubb...

    Kommer du/ni till Falun så ring så spelar vi
    Lars 070-2112727
    Själv reser jag också en del i jobbet bla i just Växjö/Alvesta, så jag kanske skall "utmana" dig Roger?

    SvaraRadera