torsdag 19 september 2013

Foppatoffel


Det sliter att ligga på topp. Eller, okej då, nästan längst ner. Det sliter på skorna. Ny innesäsong, nya dojor. Denna gång provade jag Adidas Adizero Feather II. Och, hör och häpna, den satt som en smäck. Riktigt stabil, för att vara en lätt lättviktssko.

Men! Nu kommer men:et. Den är helt gjord i plast. Finns inte ett uns naturmaterial. Inte vad jag kan upptäcka. Den kan säkert källsorteras rakt ner i plast-containern nere vid Konsum Söder. Det ÄR en foppatoffel. Med lite krusiduller på.

Jag vet inte vad jag tycker, riktigt. Vet ni?

Skor har de senaste åren blivit mycket bättre. Mycket stabilare och med mycket bättre passform. Dessutom behövs de inte "köras in", funkar direkt ur lådan. No break-in required.

Men! Nu kommer ännu ett men. De slits ut på nolltid. Nästan.

Jag vet inte vad jag tycker, här heller? Vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar