måndag 2 september 2013

Två pass

Efter att två bokade träningar brunnit inne under förra veckan höll jag på att krypa ut skinnet. Jag får abstinens. Tänk att det gått så långt. Blir det så för er också?

Så när helgen kom, gjorde jag trevare till höger och vänster. Fick ihop två fina pass. Mot Andreas på lördagen och Marcus på söndagen. Att jag sedan stannade på plus i poängspelet mot båda killarna både förvånar och gläder mig. Inomhusspelet belönar mig på ett helt annat sätt.

Hittade en fin rytm i serven. Jag kunde dunka på rejält. Problemet är bara att min taniga kropp inte är byggd för servebombande, så efter söndagens pass värkte det i axlar och rygg. Ledsamt är också att jag nu vet att jag kan. Tyvärr brukar jag hinna glömma hur jag gör/gjorde om jag gör ett längre uppehåll än 2-3 dagar. Så, det blir att börja om igen när jag kan återuppta träningarna.

Ikväll fick jag för första gången på en vecka chansen att kolla in tennis på teve. En hälsosam dos US Open hade jag laddat inför. Vad händer då? Jo, regn... Såklart. Jag ger mig. Jag får sikta på att kolla US Open lajv på plats istället, ett annat år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar