söndag 22 september 2013

Gott & Blandat

Alla de sorter fanns att finna på banorna.

Ett litet Klubbmästerskap i Södrahallen blev en finfin eftermiddag. Vilket gäng!? Vilken brokig blandning!? I tävlingsklassen samsades en inte-så-gammal världsstjärna med en snart sjuttioåring, ett knippe tävlingsjuniorer samt några medelålders motionärer, däribland jag. I sprintform fick jag mäta krafterna mot hela buketten.

Den ene ser lite rädd ut, den andre glad och trygg. Båda förvissade om utgången.

Och, hur jäkla kul var det inte att få spela match mot Magnus!? Jag tror inte han förstår vilken upplevelse det faktiskt är för någon som mig, att spela poäng på riktigt mot honom. Nu lade han väl inte i någon högre växel, men ändå. Jag fick vara med och spela lite om poängen till en början. Sedan gick det för fort och jag stressade iväg en massa poäng.

I de andra matcherna fick jag ge mig i en tät match mot Mackan T för till sist snygga till insatsen med en seger mot Bertil.

Mer sånt här, jätteskoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar