tisdag 3 december 2013

Godkänt?

En av de där röda cirklarna på sulan försvann!?
 Mina gamla Asics fick respass. De har tjänat mig väl, fast jag aldrig riktigt gilla dem. Passformen var riktigt bra, som alltid  med Asics, men de hade lite för hög häl och just Gel Res 3-versionen var direkt osnygg. Den liknade en sådan där gammaldags österländsk snabel-doja. Eller en tomtesko. Ja, ni fattar.

Annars. Det börjar likna något. Jag har haft ett flertal riktigt bra pass. Matchspel mot Joacim i helgen, där jag spelade taktiskt riktigt, för första gången på länge. Sedan ett tufft och roligt pass med Toumas & Ulrika på Strandbjörket. Idag fick jag bolla på ordentligt med Bernth och Johan Finnhult på Södra. Som ni märker håller jag på att träna ner mig duktigt så här innan jularna.

Provat en ny sträng har jag gjort. Med förra inlägget i åtanke så vill jag bara meddela att jag, ta-da, hittat en ny finfin sträng. Head Hawk 1,20, rekommenderas till dig som gillar full kontroll och precision. Du kommer inte få ett skit hjälp med farten, men det är ändå överskattat. Kontroll är grejen. Sedan så var det en riktigt härlig "tjoff" vid träff. Hur det låter när man slår är viktigare än vad man tror.

Nu kommer jag ändå inte byta bort min Tour Bite. Men jag är ändå glad att jag hittade en bra grej. Heja Head!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar