torsdag 21 januari 2016

Massvis av tennis, massvis

I ett desperat försök att hitta någon slags form efter helgerna har jag nu tränat på ordentligt. Det har blivit tretton pass på fjorton dagar. Allt för att försöka hitta träffen igen. Jag har varit omhuldad av mina tennisvänner, som gett mig goda råd när spelet vinglar. Så tack Christian, Björn, Toumas, Bernth och inte minst Erik som har ett jäkligt bra öga för detaljer. Det var först igår, på Öjabyträningen , som servandet lossnade en aning. Det kommer behövas...

Till helgen blir det Smålandstourens Master i Vetlanda. Jag har hört på omvägar att det ligger "tjocke-filt" på golvet där. Om det är det minsta likt det golv som jag spelade på i Ronneby i höstas, så är jag rökt. Det ska dock inte hindra mig från att vara social och ha roligt på plats. Det dyker upp en massa trevligt tennisfolk, så jag ser verkligen fram emot detta.

Annars så kollar jag en hel del på Australian Open på TV & dator/surfplatta. Jag följer ATP-cirkusen slaviskt varje vecka och har så i snart fyrtio år. Så visst har jag åsikter och insikter. Men jag brukar hålla mig från att kommentera kring proffstennisen här, för att det finns så jäkla mycket åsikter som surrar i bloggar och sociala media, mer eller mindre kloka. Jag kan erkänna att jag blev lite smått ledsen när Nadal fick lämna turneringen. Han är en karaktär och en stjärna. Även Fabio Fognini gjorde en tidig sorti, tyvärr. Men jag har flera favoriter kvar. Gilles Simon, Feliciano Lopez och inte minst Roberto Bautista-Agut. Vad kan jag säga, jag favoriserar folk som slår platt. Topspin är mesigt.

Ikväll strängade jag min matchracket för kommande helg. Det blev en PT57A med Alu Power 1,25 i 23 kg. Åsikter om detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar