onsdag 22 januari 2014

Babolat Pure Control 95 - review

Armen säger; "Aj!"
Fransmännen/-kvinnorna har helt enkelt överträffat sig själva denna gång. Jag hade hört om Pure Storm Ltd's minimala sweetspot, men med denna upplaga av Pure Storm/Control har de fått in en fullträff. Denna nya racket i deras Old School-fåra har helt enkelt ingen sweetspot alls!? Katching! Jackpot! Där fick de till det. Fransk ingenjörskonst firar nya triumfer.

Jag kan tänka mig att målgruppen för denna spade är, eh,  Björn Borg. Ingen annan.

Fast kanske… Jag har en kompis som är svag för sådana här plankspadar. Den spelar som om en Wilson PSC 4.2 hade fått barn tillsammans med en Yamaha Secret 04, typ. Den här racketen måste helt enkelt upplevas. Eller inte. En kvart pallade jag.

Det är allt bra konstigt. En sådan här "Player's Racquet" måste vara mjuk och flexig för att fungera. Varför i herrans namn gör Babs modellen knallstyv istället?

Den här modellen fanns ute på de stora tennisvaruhusen på nätet. Ett tag. Nu är den borta!? Undrar varför? Kan det ha att göra med de rapporter kring bristande kvalitetskontroll från fransmännens sida, som det ryktats kring, på samma internet. En otillförlitlig källa, ska erkännas. Om någon mot all förmodan vill testa på att spela med en fyra tums plankbit, leta på tennissajter i Grekland och Polen, där är de fortfaranade listade.

Men, men. Det var verkligen jättekul med provspel. Jag tackar för förtroendet Henrik, som lät mig provspela den före de flesta andra.


Var det här nåt läsvärt? Vill ni ha fler tester?

2 kommentarer:

  1. Hej Roger,

    Jag är nog i stort sett lika nördig som du när det gäller utrustning. Strängar dock inte själv vilket begränsar testande av senor en smula. Vill med detta egentligen bara säga att JA, det finns fler än du och Henrik som är intresserade. Även kortare tester/synpunkter är kul. Keep 'em coming!

    SvaraRadera
  2. Jo det är bra med tester, absolut.

    SvaraRadera