torsdag 2 januari 2014

En summering, till

Jag roade mig med att räkna samman antalet timmar på banan under 2013. Det blev hela 167 timmar tennis under året. Både träning och matcher inräknat. Det är en hygglig mängd för en medelmåtta. Det har dessutom varit betydligt bättre kvalitet på träningarna. Jag känner definitivt att jag blivit starkare. Inte bättre, kanske. Men, starkare.

Får nu se om det går att toppa detta under 2014. Som småbarnsförälder får jag ofta stjäla tid till spel. Det ska alltså också kännas som en bra balans. Kanske försummar jag annat om det blir mer tennis än detta, vad vet jag.

Vad jag vet är att jag blivit en mycket gladare person av all den här tennisen. Den ger mig massor av energi, på så många plan.

Jag har också ambitioner kvar. Inte resultatmässigt, då. Men definitivt spelmässigt. Jag har precis fått "häng" på en helt ny nivå och vill hinna stabilisera mig där innan jag blir alltför gisten. Det är dags för ett paradigmskifte, se upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar