tisdag 11 juni 2013

Femte himlen

Ändlösa rader...
Var det bara en dröm? Ibland tänker jag så. När minnen bleknar och in- och avtryck trubbas av. Var jag verkligen där? På plats? Femte våningen på Heads huvudkontor i Kennelbach, Österrike? I ett hav av racketar, alla fabrikat och alla modeller som funnits sedan åttiotalet?

Femte våningen, om inte sjunde himlen så åtminstone den femte. För någon så tokig i racketar och tennisgrejor som jag går detta inte att toppa. Till detta, en ciceron i form av chefsingenjör Ralf, som tålmodigt svarar på alla frågor och inte svävar på målet någon gång, hur tuffa frågor jag och reskamraten Henrik än ställer. Han är dessutom lika passionerad kring det som ligger ordnat på de ändlösa hyllorna som oss. Vi höll på att aldrig lämna femte våningen.

Världen blir så liten genom internet och sociala medier. Mötesplatser för likasinnade finns bara ett klick bort. Just Kennelbach har blivit en mytisk plats för alla racketintresserade runt om i världen. Rykten och spekulationer kring vad som händer där blir till en aldrig sinande ström. Att ha varit där, att ha fått svaren på sina frågor, blev verkligen en slags pilgrimsresa med tillhörande uppenbarelse.

Frågan är, vad jag ska göra nu?

1 kommentar: