torsdag 6 juni 2013

En fin kväll i parken

Cool, eller nåt.

Jag & lilltjejen bänkade oss en stund vid banorna i Strandbjörket i eftermiddags. Detta för att kolla in lag- och träningskompisen Andreas. En liten stund pallade lilltjejen, så länge det fanns lite bortslagna bollar och lustiga löv att leka med. Dryga halvtimmen alltså, inte illa. Jag missade upplösningen, fick läsa mig till resultatet på Tentour.

Under stunden på plats fick jag se Andreas bomba Dennis med forehands och Dennis bomba tillbaka, lika frisk. Riktigt rolig och publikfriande grustennis. Jag kom på mig själv applådera lika mycket åt båda håll. Men jag var tämligen ensam om att klappa. Gjorde jag nåt fel där?

Ibland är det inte bara de stora pojkarna/-tjejerna som kan bjuda upp till skoj spel. Minst lika underhållande som mycket av det jag kunnat se på diverse skärmar de senaste veckorna.

Avundsjuk var jag nog också, lite grann. Jag hade velat stå där på banan jag också. Fast jag säkert bara fått strö-game av både Andreas och Dennis.

En ruskig forehand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar