fredag 2 augusti 2013

Finlir i kvarteret

Att fotografera med mobilkamera genom Gunnebostängsel är en konst. Som jag inte behärskar.
Alltså, jag hade kunnat sitta nere i Strandbjörket och glo på tennis hela dagen. Jag tycker att det är attans kul att kolla in tävlingsspelarna på Sommartouren. Det finns så mycket att lära sig av att kolla in dem. Det finns även en massa att skrocka åt, fnissa åt, klappa i händerna åt och ibland även förfasas över. Spännande helt enkelt. Som vanligt, när det vankas fintennis, annat på agendan.

Jag måste nämligen måla ett jättelångt staket.

Dessutom har målandet gett mig "nacka-vreset", nackspärr, vilket är tämligen oskönt, rent allmänt.
Det är nu dags för en andra strykning, efter två veckors penslande i toksol. Dessutom gick det förbi en äldre dam häromdagen och påpekade att det blev jättefult. "Det ser hemskt ut!" Sådär inspirerande.

Vi får se om jag kan göra den trehundra meter långa avstickare för att kolla in mer finlir, vi får se. Det är mycket staket kvar.
Lilltjejen var inte lika imponerad av evenemanget. Hon däckade efter mindre än tio minuter, i cykelstolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar